Az engedélyt megkaptuk
2010. március első felében rendszerünk több helyen elfogadásra került az országban. A Vám- és Pénzügyőrség ellenőrei megvizsgálták a Vaslap program működését, és a jogszabályok szerint rendben találták mind a nyilvántartó, mind az adatszolgáltató feladatok ellátását.
Hogyan tudja Ön is bemutatni a VP ellenőröknek az elfogadott verziót?
Mint ahogy már előző írásinkban kiemeltük, a VP csak a számára előírt kötelezettségeknek tesz eleget, amikor egy programot ellenőriz és engedélyez. Nem vizsgálja a többi hatóság (APEH, KVM) szempontjából a szoftvert.
Megrendelőink számára nyilatkozatot állítottunk ki a Vaslap program megfelelőségéről, amely nemcsak a VPOP számára szükséges, hanem a többi hatóságnak is bemutatható.
Az eddigi fejlesztésünk stratégiája az volt, hogy a VP-nek szükséges részeket emeljük arra a szintre, hogy azok mielőbb elfogadottak legyenek (pl. naplózás, sorszámozás, anyagkísérő). Ez sikerült, így rendszerünk az egyik – talán legfontosabb – szempont szerint rendben van. Március 10-től már a többi hatóság igényei szerint formáljuk a programot. Pl. bele kerül a számlázás, éves környezetvédelmi jelentés, stb. Jó néhány kényelmi funkció is ezután fog csak elkészülni, amelyek a rendszer normális, mindennapos használatát segítik elő. Ilyenek pl. a „kiadás tárolóból - 6 napos figyelmeztetéssel”, eladásnál a bent lévő anyag átlagárának bemutatása, áttárolás egyszerűsítése, stb.
A VP által elfogadott verziót weboldalunkról töltheti le 2010. március 16-tól. Amennyiben már volt az Ön telephelyén ellenőrzés, és a VP hiánypótlásra szólította fel a program ügyében, akkor nem kell Önnek elmennie a VP Regionális Központjához, hogy elfogadtassa vagy benyújtsa a programot, elég, ha bejelenti, hogy már rendelkezik az elfogadott verzióval. A VP ellenőrei a saját adatbázisukból tájékozódhatnak, hogy a Vaslap már elfogadásra került, így Önnél nem fognak hosszas vizsgálatot tartani a program miatt.
Mikortól használhatja Ön is a saját adatbázisát?
Megrendelőink nagy száma miatt rendszerünket még az indulás előtt erősebb szerver számítógépekre költöztettük. A tárhelyek kialakítása folyamatban van. A megkötött szerződések sorrendje szerint haladunk.
Kezdetben csak azt az egyetlen felhasználói nevet fogják tudni használni, amelyikkel weboldalunkra beregisztráltak, és amelyik alapján a szerződésünket elküldtük Önöknek. A kollégáik, megbízottaik részére még nem lesz elérhető a rendszer. A későbbiek során, a weboldalon – névvel és jelszóval bejelentkezve – jelölhetik meg azokat a felhasználókat (kollégáikat), akik az Önök adatbázisához hozzáférhetnek. Ehhez csak a tulajdonosnak, azaz a cégtől először beregisztrált és szerződéssel alátámasztott felhasználónak lesz joga.
Saját adatbázisok indítása 2010. március II. felétől.
Mit tanácsolunk Önnek a program használatával kapcsolatban?
Mivel több újítást fogunk elhelyezni a programban az elkövetkező időszakban, célszerűnek tartjuk, hogy ismerkedjen a programmal a teszt adatbázison keresztül, és csak akkor váltson az éles rendszerre, amikor már az szükséges lesz.
Ha megteheti, tolja ki az engedély átvételének időpontját, és szoftver használatának megkezdési időpontját, mivel hétről hétre változik a jogszabályok értelmezése, és ezért a program is máshogy fog működni néhány hét múlva. (Pl. várjuk a személyi igazolvány másolási kötelezettségének eltörlését hivatalos formában, addig napoljuk a partnertörzshöz tartozó fényképtárolási lehetőséget.)