Január első napjainak hírei
2010. január elején sikerült több kérdésünkre választ kapni a VPOP illetékes szakembereitől, melyet megosztunk Önnel:
Ki és hogyan fogja végezni a helyszíni ellenőrzést az engedély megadásához?
-
Elsőként a megyei irodáknál próbálkoztunk, de megtudtuk, hogy a regionális közponok a felelősek az engedély kérelmek átvizsgálásáért és elbírálásáért.
-
A VPOP Regionális Központjaitól fog ellátogatni az ellenőrző csoport a helyszínre, amikor is a végrehajtási rendeletben megfogalmazott kritériumok betartását nézik meg.
-
A mi segítségünk a hatóság (VPOP Regionáis Központja) részére, hogy a fémkereskedőhöz kimenő hatósági személyekkel, informatikusokkal előre ismertetjük a rendszerünk működési elveit, így nem kell egy ismeretlen számítógép, ismeretlen programját hosszasan vizsgálniuk. Ennek felajánlását a VPOP szakemberei üdvözölték.
Az előírt napi és havi jelentési kötelezettség hogyan lesz egyszerűsítve a Vaslap rendszerben?
-
A VPOP Informatikai Központja február végére készíti el a végrehajtási rendeletben szereplő elektronikus nyomtatványt. Mint megtudtuk, a kapacitásuk szűkössége miatt ezt a feladatot külső cégre bízták, aki elképzelhető, hogy az elterjedt ABEV-java megoldás helyett egy weboldalt fog létrehozni e célra, melyre a napi adatok feltölthetőek lesznek elektronikus aláírással, tanúsítvánnyal.
-
Amint többet fogunk megtudni, illetve, amikor nyilvánosságra hozzák a megoldásukat, mi akkor pontosítjuk programunkat az egyszerűsített adat áttöltéshez, amennyire csak lehetséges.